söndag 22 februari 2009

Uppdatering..

Veckan som gått har bestått av diverse sjukdommar, har det inte varit magsjuka, har det varit 40 gradig feber, fruktansvärd hosta..ja som ni förstår...detta med småbarn som helst sover på varandra, vad kan det göra annat än smitta.. Och sist men inte minst, lilla jag då? Japp dagen till ära har jag tappat rösten, men syrran sa med ett leende på läpparna att det var nog bara för att jag ropat för mycket mellan spyattacken :O)

Har tidigare fått en fråga om jag vet något om hur många som dör / år i sverige i lungcancer och tyvärr är siffrorna rätt dystra när jag kan meddela, varje år dör ca:3000 personer i lungcancer / år. I sverige. Viket betyder otroliga ca:8människor/ dag. Usch, hemska tanke, är min mamma en av dem?? Det är ibland inte hanterbart. Mamma som var in på akuten i torsdags, ja hur är det med henne då? Ja, vad ska jag tro ibland? *LER*. Mamma kom hem till oss idag med en ritning i högsta hugg och hade ritat hur vi kan göra om på vår övervåning, har nämt att vi ska eventuellt göra om ett stort badrum..och hipps vipps..ja, sådan är hon!! I vanliga fall, ja, faktiskt just nu också..så vad ska jag tro ibland? Hon ringde nyss och meddelade ytterligare ett antal miljontals tips.
Hon är underbar!
Sen Lisan (inlägg från kommentarer) jag förstår din oro att din mamma inte ska bli sjuk under behandlingen, jag var nojjig hela tiden, "du måste ju förstå att du kan inte åka dit, eller dit". Men mamma gjorde precis vad hon ville när hon orkade. Och samtidigt så kan jag förstå henne, varför inte göra det jag orkar göra medan jag kan? Det ligger något i det, men vi är oroliga, vi vill ju våra mammor bäst och nu är det som att vi får ge igen till dem vad de sagt till oss i våra tonår. Nu är det vår tur..ha, ha..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar