måndag 9 februari 2009

I gott bevar

tänker på min vän, vars mamma nu är sjuk, eller kanske jag borde skriva sjukare. Tänker på dig min vän!

En gång var jag rädd för mörkret men det är jag inte mer
Dagar, nätter, det gör ingen skillnad jag är trygg vad som än sker
Du ängslas över mig Men jag kan lova dig
Om allt rämnar runt omkring oss finns vår kärlek kvar
Den har inget slut, du och jag, vi mötas åter och du ska alltid minnas vad jag sagt
Jag är i gott bevar Minns du Duvemåla hage där jag väntade på dig
Invid grinden ska jag stå och vänta tills du åter är hos mig
Och tiden ska stå still för alltid om du villI natt ska en stjärna tändas, den ska skina klart
Den lyser dig väg, du och jag, vi mötas åter
Beskyddet av en ängel som står vakt det vet du att jag har
Jag vill att du ska minnas vad jag sagt Jag är i gott bevar

3 kommentarer:

  1. Men vad fint! Hur är med dig då? Kan man koppla av någon gång när man är inne mitt i allt detta?

    SvaraRadera
  2. När man har två små troll så blir det också en sorts avkoppling, även om man somnar rätt sent och vaknar rätt tidgt. Jag tänker självklart många, många, många gånger, om inte alltid?? på henne och hennes sjukdom och vad som komma skall, men ingenting som jag mår dåligt av, förutom hela situationen då. Det kan vara en avkoppling att sitta hemme hos henne och bara titta på TV.

    SvaraRadera
  3. Ja, jag kan hålla med, fast man inte direkt tänker på det..så tänker man på det iallafall..

    SvaraRadera