måndag 7 februari 2011

Några saker som upprör mig...och många fler gissar jag

- Övergrepp mot barn!!

Hur kan man vara elak mot ett oskyldigt litet barn?
Att slå ett barn, utsätta det för kränkande behandlingar, sexuella övergrepp... usch, kan verkligen inte förstå det!- När folk är elaka mot djur. Hur kan man slå eller göra dumma saker mot djur?!- Misshandel... ja, oavsett om det gäller mot barn, djur, kvinnor... ja självklart även män..

- Folk som kör fulla!!
Hur? Eller snarare sagt VARFÖR? Hur kommer det sig att man sätter sig bakom ratten?? Taxi...?? Har du råd att dricka så borde det väl logiskt sett även finnas över lite pengar till en taxi, eller är det som ordspråket "nöden har ingen lag...

- Lögner och svek!!
Ja jag tycker nog att svek är bland det absolut värsta som finns, berätta hur det är, vad du vill innan sveket är nått...

-Tid!!
När man inte tar tillvara sin tid här på jorden och gör det man vill innan man sätter igång med gnälla över små små saker. Säg vad du vill, njut av din tid, efter att mamma gick bort så försöker jag uppfylla de drömmar jag har - i möjligaste mån...såklart går ju inte allt, men mycket! Bara man vill.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar