tisdag 5 oktober 2010

Mmmm...

...amma!!!
Vi har kollat på ett hus, http://www.hemnet.se/beskrivning/909416?r=3 känns lite väl långt från stan, men...vi börjar stå lite i "valet och kvalet" över vad vi ska göra. Bygga nytt är lite prio ett men att hitta en tomt i denna kommun är dock inte gjort över en dag om man nu inte önskar att bo på varandra i ett nytt område när allt, mer eller mindre.... ska var nytt. Inte bara huset.. Och att renovera ja då är vi nog upp i 4- 500.000:- och nja..eller nje...Och mamma ja, hon fanns ju inte heller att fråga.

Tusan också vad det är tomt utan föräldrar som man kan bolla med när man står vid dessa funderingar. Hade mamma funnits kvar i livet och bott i husets mer eller mindre närhet hade jag nog inte funderat många minuter, nej inte han heller..han är sugen på det.

Kommer säkert fler, men..vi gillade huset

5 kommentarer:

  1. Det var ju super vacket de där huset. Men sunderbyn, Visst det finns buss men ändå :( Vi vill ju inte tappa världens bästa tjejer från dungen precis....

    SvaraRadera
  2. O ja, jag förstår dig. Hade ju likadant med min mamma. Det var henne man pratade med, henne man bollade frågor med, min pappa har också bara "funnits med". Har du berättat för honom om huset?

    /Maja

    SvaraRadera
  3. Javisst har jag berättat för pappa, gjorde det i söndags men får sällan tips och ideer, eller överhuvudtaget ett tyckande. Det är väl så att man har olika närhet till sina föräldrar. Jag har alltid haft en bra närhet till mina båda föräldrar, jag har varit ärlig och berättat men pappa har sällan bollat tilbaks som jag skrev. Det är mamma som varit "bitchigt" ärlig mot mig, vilket jag är tacksam över idag men oj vad det sved i toråren.. Och det är det jag kan sakna idag, att just detta bollande är som bortblåst och det spontana som jag tidigare skrvit om, det spontana med mina barn. Hur mås det med dig då?

    SvaraRadera
  4. Och Veronica, tack! <3 Ha ha ja det ser ut som att ni får dras med oss ett bra tag till.. ;-)

    SvaraRadera
  5. Hehe, Ja det tycker jag låter som en väldigt bra idé.. Nu har ju ett vackert hus redan nu, inte behöver ni byta ;)

    Super kramar till min favorit kompis!

    SvaraRadera