tisdag 22 juni 2010

Träff

En underbar dag där jag träffat två gamla vänner från förr, två klasskompisar, underbart roligt men andra ord, jätte trevligt! Synd att man är, (läs jag iallafall) är så dåligt på att behålla kontakten kontinuerligt, tur att www.facebook.com finns, alltid något i detta stressande små barnsmamma livet som dock är helt underbart ändå.

Ikväll hade min äldre tös svårt för att somna, det kröp i kroppen på henne, klockan var slagen sedan ett bra tag, när pappsen är borta i huset så blir inte allt sig likt och dessutom sommarlov..säger väl allt, hur som, jag bad henne "räkna får".

Berättade med minimala bokstäver som viskades i hennes öra, att man tänker tyst, tyst, tyst ett...två...tre...fyra.. också tänker man detta tyst tyst för sig själv...

Det tog ett tag när hon säger "mamma tappade du det femte fåret?"
Underbara stunder.
Jag älskar er!

Tror nu att kvällen ska avslutas med ett hett och skönt bad innan grabbsingen i huset kommer hem från stockholm med den sedvanliga taxin! Skönt att han nu blir hemma ett par dagar iallafall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar