torsdag 6 maj 2010

En tanke och varm kram!

Till er alla som har eller haft ert barn under utredning. Jag sitter nu med några pedagogiska utlåtanden, samt varit på en förläsning idag. Jag är tacksam att dessa barn finns, tänk om vi alla vore lika vad tråkigt livet skulle bli.

Tänk dig att hamna på en öde ö.
Vem skulle ni välja, den filosofiske människan som sitter och funderar och klurar ut i sin tysthet hur man kanske kan komma vidare från ön eller skulle ni välja den busige ADHD människan som skulle göra allt från att bygga lianer till flottar, vara arg och vara glad, visa känslor!

Mitt val skulle vara enkelt!!

Kram på er, jag förstår att det är kämpigt för er men efter många samtal, många samtal med tårar, frågetecken, funderingar, tacksamhet, bitterhet, jag vill vara säga. Jag gillar era barn!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar